torsdag 4 mars 2010

*****LIVET GÅR UPP.........********

foto "Joz"

.................livet går ned.
Ena dagen,dansar vi "rullstolsbugg",andra dagen,sitter vi i en ambulans,på väg till Sjukhuset.
Blev uppringd från jobbet igår.
Utryckning,för våran "Tjej" hade blivit dålig.
Hamnade på Karlshamns Lasaretts Akutmottagning,väntade i 5 timmar,sen bar det iväg,för inläggning,på Infektionskliniken Karlskrona Sjukhus.
Extra personal insatt istället för mej,på Gruppiset.
Jag hade börjat min dag 04:30 och avslutade den i "Vargtimmen",mellan 03:00-04:00,nästan 24 timmar,så när,som på en halvtimme.
Gissa om Ewan var mör?
Sov en bit ut på förmiddagen idag.
Vaknade av att en strålande sol,lyste in genom mitt fönster.
Kaffe och frukost.
Sedvanliga "Doggy Walken".
Idag upptäckte jag ännu ett vårtecken: Gubben nere i Stenaby,klippte sina äppelträd!
Såg lite komiskt ut,där han hängde mellan grenarna,under trädet,låg höga snödrivor..........Vår,Vinter kontrast.......men det är så det är just nu.......ett tu tre,snöar det väl igen.......................inget förvånar mej längre!
"Sjömannen" är på väg hem,ifrån Trelleborg........lär väl inte hända så mycket i helgen,för jag har 3 journätter kvar.

1 kommentar:

  1. Igår var jag full av hopp. Solen sken och det var bara några grader kallt. Imorse vaknade jag till 30 grader kallt igen och luften gick liksom ur.

    SvaraRadera