torsdag 18 mars 2010

****RASANDE FART*****

.................var är bromsen???????
Allt bara händer,jag hänger liksom inte med.
Ann-Christine är borta och hennes begravning,är över.
Ny Chef på jobbet.
En paragraf och lagryttare.
Hon ska ändra och ställa till.
Vårt fina "Gruppis",som förresten,är ett av Blekinges bästa.
Vi har skött oss själv och detta på ett utmärkt tillfredsställande sätt.
Vi har ingen sjukfrånvaro,vi ordnar och ställer upp för varandra,lägger våra scheman själv,fixar vikarier och våran budget ligger på +.
Vi går på kurser,utbildningar och handledning.
Många års arbete med våra "boende",har lett till att dom utvecklats och gått framåt i livet.
Kontinuitet,är viktigt i deras vardag,handlar om att dom inte får ha för stort flöde av personal.
Personalbyte skapar oro.
Därför jobbar man heldagar med dessa människor.
Tuffa pass,men vi har själv valt det,för att autisterna,ska må bra.
Nattpersonalen(jag) "jourar" varannan vecka,även detta fungerar utmärkt.
MEN,nu är det slut på detta,tack vare vår nya Chef.
Dagar och nätter ska splittras,nya scheman,nyanställd personal,helt plötsligt,behöver man inte tänka på budgeten!
Allt detta skapar oro i lägret,då främst för våra vårdtagare,som nu är trygga i sin tillvaro.
Tillbaka till ruta ett igen!
Vi har kämpat för deras rätt.
Facket är inkopplat.
TV har varit och gjort intervjuver.
Idags läget,mår hela personalgruppen skit!!!!

Själva Ewan,mår annars bra.
Jag har nu gjort mej av med 11 kg övervikt.
Jag är så nöjd med mej själv,men fortsätter och kämpa ett tag till.
Hundpromenaderna,blir många och långa.
Nästa vecka flyttar Molly in hos Ewan.
Molly är en ettårig blandrasflicka,som jag adopterat,via Djurskyddet.
Ska bli kul och spännande och jag hoppas verkligen det funkar med mina två hundar.
Blir säkert bra!
Jobbarkompisarna påstår att jag är galen!
Må så vara,men mitt hjärta bankar för djuren och kan jag hjälpa så gör jag!
Vårtecken:
Katterna är som galna,kärlekskranka.
Flugor som vaknar till liv,i solskenet.
Fåglar som bygger bo.
Snödroppar och Vintergäck,kikar fram.
Stor sol och blå himmel,flera dagar i sträck.
V-formationer,med gäss på himlen.
Takdropp och porlande bäckar.
Dock,fortfarande mängder av snö,på marken.
Allt detta,kan väl bara leda åt ett håll: SOMMAREN!
Ewan ska nu avnjuta en kopp kaffe.
"Sjömannen" ringde nyss,var på väg hem ifrån Malmö.
Vi möts nog på E:22 an,när jag far till jobbet,om några timmar.
That´s Life!
En Skön Torsdagskväll till Er Cyberfriends!
Ciao!
Ewan

Våra autister har fått struktur i sina liv och deras vardag fungerar bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar