tisdag 23 mars 2010

*****OH,HERRE GUD******

............Ewan gillar Jonas Gardell.....någon form av galen samhörighet.
Under åren,har jag upptäckt att vi tycker lika i mångt och mycket.
Läste några recensioner,av hans nya TV program,i en religiös tidning,på nätet.
Kan man tänka....dom påstod att Jonas hade en egen "hemmasnickrad" Gud......
Precis så,har jag alltid känt.
Jag är inte religiös,har planer på att gå ur Svenska Kyrkan,tror inte på det som står skrivet i Bibeln.
Däremot har jag nu fått ett ord,för min tro:HEMMASNICKRAD.
För ända sedan jag var en liten flicka,har jag snickrat på,min alldeles egna Gud och tro och känner mig trygg i den.
I första delen av Jonas,OH,HERREGUD,fick jag också bekräftat:Jag är inte en konstig individ!!!!!
Jag har aldrig velat säja öppet,att jag vill INTE resa,vill inte fara på utlands semester.
JAG VILL BARA VARA HEMMA,DÄR NJUTER JAG!
I programmet sitter Jonas på en flygplats,på väg till Tel Aviv,för att göra en inspelning.
Plötsligt utbrister han:Resa är det värsta jag vet!Jag vill bara vara hemma!!!!!!
Shit......en till som känner som jag......jag kanske inte är så dum i allafall????

1 kommentar:

  1. Precis som jag med! Jag trivs bäst hemma, i min trygga borg. Och särskilt nu. När vi är två i borgen. :-)

    SvaraRadera