tisdag 2 mars 2010

****DET BEHÖVS SÅ LITE******

foto "Joz"
.........för att man ska bli på gott humör.
Underbara människor,jag har förmånen att jobba med........både vårdtagare och personal.
Fast i morse,var det våran kvinnliga vårdtagare,som fick Ewan,att bli på gott humör.
När jag hjälpt henne med dusch och påklädning,var det dax för lite frukost.
Väl ute i köket,drog vi upp persiennerna.......in strålade en härlig sol,från en klarblå himmel.
Tjejen utbrast: Titta....vackert väder......dansa för mej "Natt Ewan"......vad gör man inte?
Bara att skaka loss,i en rullstols bugg,till Christer Sjögren,som stod för musiken,ifrån hennes CD spelare...............bra start på en Tisdag.
Hemma efter jobbet,blev det frukost med hundarna.
Därefter en låååååång skön "Doggy Walk i solskenet.......ut och vädra lungorna......HÄÄÄÄRLIGT!!!!!

Så Dagens ilska: Den öser jag än en gång över Hästägarna,som låter sina djur skita överallt och det är fullt legalt!
Inga små högar precis!!!!
Förra veckan,låg det en STOR hästblajja,mitt i grindhålet,in till våran tomt........gissa om Ewan svor?
Varför ska jag skyffla hästblajja,som ingen häst har?????
MEN......om mina hundar råkar skita och jag inte plockar upp......så kan jag råka riktigt illa ut!!!!

Klargormat och nog om detta.
Nu är jag snäll igen!

Ciao och ha en Skön Dag därute!

1 kommentar:

  1. Dans är glädje och att dansa till solen strålar genom fönstret måste ge en fin början på en dag.
    Du, hästgödsel är det bästa man kan ha i blomrabatten. Lägg det på sidan och spara det till våren så växer blommorna bra.

    SvaraRadera