söndag 21 mars 2010

*****BLÅTT******

..........när jag ändå är inne på färger,så fortsätter jag med den Blå färgen.
Finns mycket blått,i mitt hem.
Har blivit en ledtråd genom mitt liv.
Född och uppvuxen vid havet.
Kan inte vara utan havet.
Vid havet,känner man att man lever.
Vid havet njuter man.....funderar man.....eller bara rensar huvudet.........

Söndag eftermiddag i Lunnatorpet.
Dagen har bjudit på,ömsom ösregn och ömsom sol.
Våren är på intågande,med stormsteg.
Snötäcket krymper,mer och mer.
I kohagen bakom huset,har vi fått en stor sjö,som kommer att bli större om några dagar.
Bästa av allt: Ewan har tre veckors ledighet,framför sej!!!!
Tar man 1 veckas semester,så blir det 3 veckor,med mina ledigveckor inräknade.
Här ska njutas!!!!

1 kommentar:

  1. Blått är en av mina favoritfärger Blått hav och blå himmel. Nu börjar snart färgerna komma tillbaka i naturen. Jag är så innerligt less på vit-grå-svartskalan som vi har lidit av nu i flera månader

    SvaraRadera