söndag 22 januari 2012

*****OPS!******

..........................igår kväll,kom Snön,på riktigt!
Inget jag har saknat precis!
Färden och dom 3 milen på jobbet,gick på glashala,snömoddiga vägar.
Plogbilen hade inte hunnit ut,när Ewan begav sig ......huamej.......man håller hårt i ratten!
Hårdare håller man,när man blir omkörd av lastbilar,bilar med släp och andra dårar.........
Splatt!!!!........och du ser inte ett skit,ut genom vindrutan....fy,fasen!

MEN,Ewan kom fram och idag på morgonen,var vägarna bättre,om än "Snorhala".

Har precis intagit,en närande frukost.
Ser att solstrålarna,försöker leta sig fram,över hönshuset.
Blir till att snöra på,dom röda kängorna,ut på promenad, vädra lungorna och rensa huvudet!
Man tänker så bra,när man promenerar!
1av3 jobbnätter kvar.
Ledig tisdag,sen jobb igen.
Plus obligatorisk utbildning,direkt efter jobbet,på torsdag morgon.....usch!
Med andra ord,en fullspäckad vecka!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Ewan. oj då det var fullt i almanackan. Lika bra det annars får du bara skotta snö...suck det är vad jag gör Avskyr plogbilen när han lägger igen mitt grindhål. 5ggr om dagen ungefär. Kallt idag med och snöar fortfarande, Onödigt när vi kommit så långt som förbi den 20 januari. Men det är ju vintermånad så. Ja visst tänker man bra när man promenerar håller med om man har broddade skor just nu alltså annars tänker bara jag på att ramla för det gör jag ofta har brutit mig tillräckligt tycker jag nu har gåstavar när jag går till brevlådan känns rätt säkert då.. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Hej min bästa vän!!!
    Vi har ingen snö här...men det gör ingenting
    Varma Kramar
    Gunilla

    SvaraRadera