fredag 20 januari 2012

******EGET RUM******

Vuxna,till åren komna par.
Ska definitivt INTE sova,i samma rum!!!!
Detta konstaterande,gjorde Ewan för ett tag sedan.
När min Käre Sjöman,väl är hemma,håller han ett fasligt liv om nätterna.
Snarkar(hjäääälp).
Springer på toa,en gång i timmen ibland(vanligt problem hos äldre män).
Stiger upp för han är kaffesugen(mitt i natten.....kaffe?????)
Vill gärna glo på TV,i sovrummet(vill INTE Ewan).
Har datorn med sig i sängen(kollar gärna BLOCKET,kl.03:00......hm.....)
Ja.....som ni kanske kan summera,så är det ett fasligt liv,i vårat sovrum!!!!
De e väl inget,säger Sjömannen och tycker jag ska sova och inte bekymra mig.
Nu är det så,att jag bekymrar mig inte så mycket över hans beteénde........
.........utan mer över min egen hälsa och ork!
Därför har jag flyttat ut och sover i ett annat rum.......tyvärr,hörs han ändå,fast aningen mindre och jag får aningen bättre nattro!

Är jag en elak och egoistisk Fru kanske?
Misstänker,att det finns fler Fruar,i vårt avlånga land,som delar mitt problem......fniss.....

Så var det Fredag igen.
Ewan och Thea,har precis kommit hem,efter en promenad,ner till Havet.





Jag har precis gjort eld i spisen.

                                                               Härligt!

Ska ta itu med Fredagens Meny,som idag består av Vanlig Hederlig Svensk Stekt Falukorv!

1 kommentar:

  1. Det är nog många som har det som du och klart att man ska sova i eget rum då. Ska man jobba måste man ju faktiskt få sin nattsömn.
    Tänkte egentligen skriva om ditt nästa inlägg men kommer inte in på kommentarer där så nu säger jag som så.
    Visst är det väl hemskt att köra i halka och snömodd och ha lastbilar bak i baken på bilen. Känner riktigt hur hjärtat dunkar. Jag är fortfarande utan bil så jag sitter här som en fånge och kommer ingenstans. Pu Livet är minsann inte lätt utan snarare som en vandring på taggiga rosor.

    SvaraRadera