torsdag 12 januari 2012

*****HA,HA,HA......LÅÅÅÅÅNG NÄSA,TILL EWAN*******

Skit dag.
Nya nattschemat på jobbet,är en katastrof!!!!
Jobb,var och varannan natt.
Ibland 1 natt ledig,sen jobb igen.....
Arbetstiderna är krympta och lagda i fler nätter istället.
Faen ta alla omorganisationer och hur ska Ewan orka?
Är ju ingen ungdom precis!!!!

Nästa elände: På väg hem ifrån jobbet i morse,var jag inne i en rondell,när en stor långtradare,glömde bort att stanna och höll på att köra in i min högersida!
Rädd och arg blev jag,men Änglavakt,hade jag!!!!

Nästa gnäll:
Det stormar(nästan som vanligt) ute och hagel och regnskurarna avlöser varandra.
Ombytligt väder,kan man säga,om man jämför med gårdagens vårväder.
Thailand,Anita....tja,jag vet faktiskt inte,om jag verkligen skulle vilja ge mig dit......."Skatan" är väl där nu,om jag inte förstått helt fel?
Ewan är liksom inte mycket för värme.
När termometern pekar på över 25 grader varmt,då börjar det kännas lite jobbigt.
Ewan stannar nog på hemmaplan och kämpar mot Väderguden.

Trots det usla vädret idag,så har jag ändå,gått(småsprang aningen)min dagliga runda idag.
Har man bara rejäla kläder,så funkar det mesta.
Saknar dock,en ordentlig mössa.
Skorna börjar bli usla.
Kollade runt på nätet efter ett par rejäla "gångskor".
Hittade dessa:


..........................................fniss.......kanske skulle fungera?
                                      "Stripp skor" stod det i beskrivningen.

                    Ett är säkert.
         Ewan i ett par dylika skor,hade resulterat i en helgipsad kropp,inklusive huvudet.

                                 Nä,får nog leta upp,ett par mer fotriktiga exemplar.....fniss.....

2 kommentarer:

  1. Hej Ewan, Vilken evig tur att du hade din ängel med dig...
    Det tackar vi för, Men dessa förändringar i scheman hopplöst jag förstår dig det är slitigt att arbeta natt!
    Jag jobbade på laoratorium nattetid i min ungdom i 5 år sen gick det inte längre.
    Värme gillar vi inte håller med 20 grader är max sen blir det pust och stånk . Men du tänker väl inte jogga i de där tjusigheterna skratt,,,milde tid man bryter ju allt ända nerifrån och upp till revbenen ungefär om man faller med dylika stridsvagnar på fötterna, Stormar gör det idag och regnar och haglar mina markiser vek sig på ena sidan huset de var ute 10 cm ungefär.suck,Nu skall jag och mina fotriktiga tofflor bege oss till köket middag skall det bli lat idag blir soppa bara.Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. God måndag på dig. Sover du ut efter nattjobbet månntro? Kallt idag igen. En typisk måndag att vräka på med nya tulpaner ett jättefång att njuta av på en ren duk just pålagd! En kopp nybryggt och en bit sockerkaka och måndagen är räddad. Ha det gott där bort i Lunnatorpet!

    SvaraRadera