onsdag 25 januari 2012

******BARA LITE SJUK*******

............är Ewan.
Mina njurar som spökar.
Trött.
Yr.
Illamående.
Skulle jobba.
Fick intala mig själv.
Var förnuftig Quinna.
Sjukskriv dig.
Ingen tackar dig,för att du är dum mot dig själv.

                                               Ewan o "Turbo-Thea".


Aha............såg att du hade varit inne och kommenterat,Gunilla.
Har du äntligen fått det,till att fungera?
Hoppas det.

Kvällen och skymningen,sänker sig över Torpet.
-6 grader utomhus,inget att komma med,när man jämför med dina temperaturer,uppe i Jämtland,Anita.
Elden sprakar i spisen och sprider värme.
Hundarna sussar i soffan,men får snart maka på sig,när Ewan vill ha ett hörn att mysa i.
Tänkte leta och beställa lite nya böcker,på nätet.
Har snart plöjt igenom,högen jag hade.
Mitt motto : Läs böcker! Håller hjärnan i trim!

3 kommentarer:

  1. Älskade Ewan...vad skönt att höra att du tänkte på dig själv,ta hand om dig som du brukar ta hand om andra.Det finns bara en Ewan och som är min bästa vän.
    Jag mår oxå lite sämre, ska skaffa mig en värmedyna med timer.
    Ja nu lyckades jag, därför skrev jag inte så många ord igår men plopp så funkade det.
    Vad läser du för böcker nu..deckare ,romaner...Krya på dig Varma Kramar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gå och lägg dig och måna om dig lite. Den sista vi månar om är oss själva och ändå är det det viktigaste vi har.
    Vill ge dig ett boktips som får en att le och skratta och må gott Det är Karin Brunk Holmqvist. Hon har gjort härliga böcker som handlar om människor på landsbygden och deras underfundiga tankar och händelser. Sirila gentlemän sökes kan du börja med

    SvaraRadera
  3. Hej Ewan ajaj då låter inte bra det där alls.Bra att du var klok och höll dig hemma viktiga doningar njurar men det vet du ju.Böcker sa du jo det finns många bra just nu har läst Anna Wahlgrens dotters bok Felicia rekommenderas Arma ungar en riktigt dålig moder den här Anna Wahlgren i mina ögon. Usch alltså.Hon lurade hela svenska folket då när det begav sig...Ha det så skönt i din soffhörna nu då.

    SvaraRadera