onsdag 11 januari 2012

*****LÄGESRAPPORT FRÅN LUNNATORPET******

Precis inkommen,efter min dagliga långpromenad.
Solen skiner.
Bäcken porlade glatt,nere i Stenaby.
Fåglarna kvittrar.
Snödroppar i rabatten.
8 plusgrader ute.
Man skulle lätt kunna tro,att Våren var i antågande.......
.......så är nog inte fallet!
Vi räknar bara den 11:e januari.
Vilket borde betyda: Full Vinter!!!!!
Ännu kan mycket hända,men för min del,får vädret gärna fortsätta i samma anda,som det är just nu.....
Mina tankar går till Dig Anita,där uppe i Jämtland......tvi,för snö och allt elände som det drar med sig......
Fy,vad jag skottade förra året och inte en enda gång,denna Vinter.......

Så är då alla helger över.
Livet är tillbaka på samma gamla spår igen.
Mannen har börjat jobba i måndags,efter att ha varit hemma och vimsat,i en månad.....puh......vilket ibland kan vara riktigt påfrestande......fniss......MEN.......jag har i allafall fått en ny tvättmaskin.
Hör och häpna!
Min gamla strömförande,hetsiga,tvättmaskin,av det Italienska märket Iberna,har fast hon fortfarande fungerade,men ack så dåligt........ förpassats ut på backen,i väntan på sista färden,till tippen!
Istället ståtar en Tysk Hoover maskin i tvättkällaren.....tja.....ingen är nöjdare,än Ewan!

Begravningen förra veckan,gick bra.
Emil fick en fin minnes stund.
Fast begravningar inte är roliga,så fick vi vara med om en glad(om nu begravningar,kan vara glada) och lite småbusig begravning.
Prästen var en kvinna,med glimten i ögat,under cermonin gav hon oss både tårar och skratt.
Det var full storm ute den dagen,konstigt var,att stormen hette Emil.....men passande!

Nu ska Ewan fixa lite middag.
2 nätter jobb,framför mig.
Till helgen gäller Födelsedagskalas!
Både min Son Philip och Sjömannen fyller år på lördag.

2 kommentarer:

  1. Hej Ewan. Ja visst är det skumt...blommor och blad nu ingen snö och varmt, hade snö en dag 3 cm den regnade bort i natt. Men syrenhäckens blad har slagit ut??? Märker du att det redan blivit ljusare ute. Så skönt och idag sken solen,,chock....Ja vardag har det blivit igen det känns men rätt skönt på något vis. Men grattis ny tvättmaskin det är härligt.Så det blev en ljus begravning alla fall då ja det är nästan ett måste när det är så ungt Tillfälligheter ja tänker på namnet och stormen ibland undrar man... Ha ett bra jobbpass sen då så ses/hörs vi

    SvaraRadera
  2. Snödroppar i rabatten. Jo jag tackar jag. Det kommer att dröja mååååånader innan jag ens kan se en rabatt. Jag väntar på nästa strömavbrott för nu ligger det massor med träd över ledningarna och det börjar blåsa lite smått. Två av mina bloggvänner befinner sig i Thailand i solen och jag är sjukt avundsjuk ska du veta.

    SvaraRadera