söndag 12 februari 2012

****UTELIV*****

.........ja,helgen har gått i "utelivets tecken".
Då talar vi nu icke om krogbesök och liknande tillställningar.
Utan helt enkelt,mycket ute i friska luften.
Vädret har varit hyfsat skönt.
Solen har tittat fram.

I går såg det ut så här:



Ingen snö att tala om,men isen låg tjock mellan öarna.


       Idag såg det ut så här,när Ewan och "Gammelhunden" tog en skogspromenad.


 Under dom arla morgontimmarna,hade det kommit ordentligt med snö.
Första rejäla snöfallet i vinter.
Det ryktas om mera.......usch.....
Sjömannen for på jobb för en stund sedan.........då står jag här som vanligt,med all snöskottning........
.......men,men,man ska inte klaga och inte "måla faen på väggen".......
Ewan fick också lusten till lite bak idag.
En plåt Amerikanska Muffins blev det.
Gott!
Samtidigt som baket,passade jag på att fixa lite "Rårakor".


Även detta otroligt gott,tillsammans med stekt fläsk.


1 kommentar:

  1. Hej Ewan åh snöfritt?? Fattar inget??? vi har tjockt och det snöar ideligen och är urkallt. Ser att du fick sen en omgång God mat du ställer fram jag skall äta lunch ligger efter i tiden men fick godkänt med vitaminer bara på besiktiningen!Ham skall du låna min plogspark kanske den är så bra har den till postlådan dagligen så står man inte på öronen där. Brevis är jätteglad att jag har en sån han sa det en dag skrattar.. Ha det så bra och smäll i dig dina goda muffins låt mig sitta här och sukta dem,,,fniss hmm kan du kanske maila över en?

    SvaraRadera