måndag 13 februari 2012

******MÅNDAG OCH NY VECKA******

Håret står på ända och är super elektriskt.
Ja,själva Ewan är också elektrisk.
Skjuter gnistor runt mig,när jag tar i saker o ting.

Skinnet är snustorrt och det kliar.
Jag smörjer o smörjer.....samma visa varje vinter......
Nedan kommer en nytagen bild på Ewan :)

Just så här känner jag mig,i mitt Vinter Ödleskinn........fniss........

Filifjonkan,visst har vi snö,här nere.
6-7 cm,som kom natten till Söndagen.
Barmarksbilden på mitt förra inlägg,var tagen på lördagen.
Dagen idag,har varit solig och vacker.
Snön har gnistrat och temperaturen har legat på nollan.
Grannens Islandshästar(1 km bort)stod mot en mur och värmde sig i solen,när Thea och jag,tog en sväng,neråt sjön.
Sjömannen for till Lomma,på jobb igår och själv går jag på mitt nattpass ikväll.

2 kommentarer:

  1. Jaså var det du på bilden? Jag trodde det var jag för så känner jag mig också. Torr elektrisk och knakar när man går. Nåja det blir väl bättre när våren kommer.
    Tittade in för att skicka dig en riktigt varm Allahjärtansdagskram. Här kommer den flygande genom luften

    SvaraRadera
  2. Hej Ewan Näe men da så du säger du är väl ingen ödla det var en riktig fuling du hittat skrattar..ger dig ett hjärta på alla hjärtans dag och hoppas ditt nattpass blivit lugnt och så bra det kunnat bli Jaha så du har snö ja idag fick vi en en hel del påspädning igen med snö och det kommer mer till natten hotar de med.
    Islandshästar är maffiga visst är det väl de som "töltar" ser så kul ut! Kramis på dig och hoppas du sover gott just nu kl 13,29.

    SvaraRadera