fredag 3 februari 2012

****TYDLIGEN*****

.......ska allt kretsa runt Männen!!!!
(Ewan är nu arg och irriterad)

För ett par veckor sedan,drabbades Käre Maken,av en s.k förkylning.
Det var gnäll,pust och elände,i ca 1 1/2 vecka.
Herregud,va sjuk han var......eller......för inte faen,såg jag röken av,något snor,ej heller hörde jag någon hosta.....ingen klagan över halsont!
Däremot fick jag hela tiden,flera gånger varje dag,höra utläggningar om denna fasansfulla förkylning,som angripit
Sjömannens kropp........fniss......
I måndags,blev Ewan förkyld.
På riktigt!
Är fortfarande kass,men knetar på ändå!
I tisdags ringde Mannen hem,undrade vad jag pysslade med?
Du låter konstigt,har du blivit förkyld?
Svar: JA!
Sen var det inte mycket mer att orda om detta.
Han bytte samtalsämne och började som vanligt,prata om sitt jobb.
Han ringde idag på morgonen,för att tala om att han kommer hem i natt.
Inte ens en liten fråga om hur jag mådde......????

Tja.......hur fungerar Männen(inte alla) eller är det kanske bara Ewan,som är "känslig"?????

Lite "roligheter"!
Mina böcker,dök upp i brevlådan idag.
Härligt!


Jag har skaffat mig en mössa!

 Premiär testad idag.
Stickad av en dam,från Gotland.
Behövdes verkligen,för nu är det kallt.
Natten bjöd på nästan minus 20 grader.

Ewan stödeldar och bär ved.

Jag har också hunnit med,att agera Rörmokare.
I 1 1/2 månad,har det varit totalstopp,i handfatet uppe i badrummet.
Jag brukar rensa avlopp,men denna gången,tänkte jag testa Sjömannen.
Kanske tröttnade han på "stoppet"????
Fel igen Ewan!
Fixa det själv!

..................och nu fungerar det igen!!!!
Tusan vilken Kvinna!!!!
Nu ska jag inta soffläge en stund.
Jobb Helg!
Borde stannat hemma,med mitt snörvel och hosta!
Många av personalen är sjuka och inga vikarier!
Bara att bita i det sura äpplet!
Ikläda sig munskydd och jobba på!

Trevlig Helg därute!
Ewan

2 kommentarer:

  1. Önskar att din käre make fick upp ögonen och förstod vilken gåva han fått...en fru som fixar allt..vet att både du o jag är vana att göra det själv!!!! Hoppas förkylningen är bättre...nu är det bara för kallt, min värk är fruktansvärd i detta vädret..men,men det är "bara" att gilla läget...VARMA KRAMAR!!! Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jo såna är dom mest allihop. Karlar är som barn fast värre och blir dom det minsta sjuka så håller dom på att dö.
    Varför jobbar du om du är sjuk Om ingen annan tar hand om dig så skulle du vara hemma och ta hand om dig själv tycker jag.
    Ska man vänta på att karlar ska fixa något då får man vänta i evigheter så till slut lessnar man och gör det själv och då har dom uppnått det dom ville. Så nästa gång Ge faaaaan och vänta ut. Det är det enda som hjälper fast då kanske han slutar tvätta sig istället. Hur man gör har man ändan bak. På tal om bak borde den där mannen ha en riktigt sån i ändan som inte fattar vilken pärla du är.

    SvaraRadera