fredag 10 februari 2012

*****FREDAG*****

..........och vad hittar då,den där Ewan på?
Dagarna springer iväg.
Ibland hänger man liksom inte med.
Jag är inte riktigt fri från min förkylning ännu.
Vänster bihåla och även vänster öra spökar.
Har en fruktansvärd Tinnitus,i örat......tjuter som tusan.
Jag knetar och jobbar på.
Har bara varit ledig en dag,denna veckan.
Den dagen passade jag på,att fara ner till dotter och Dotterdotter,i Karlshamn,för att sova över en natt.
Trevligt och jag tror Isis uppskattade,att ha sin mormor sovande på golvet,nedanför sin säng.
Vårkänslorna har börjat rasa,inom Ewan.
Jag vill måla.
Så nu letar jag efter matsalsmöbler,som jag kan måla om.
Lusläser Blocket,men har inte fått något napp ännu.
Hittade ett möblemang,som jag gillade,dom finns i Nybro,men det är en bit dit,så jag får avvakta lite.

Jag läser nu boken,du tipsade mig om,Anita.(Serila Gentlemän sökes)
En söt liten historia.
Har kommit så långt,att damerna i boken,har köpt sina första långbyxor och haft avslutning på sin Data kurs.

Gunilla,jag måste tillstå,att damerna i boken,påminner mycket om dej o mej och jag kan se oss framför mig,om vi någon gång,skulle hamna på "hemmet" (Svalan i Mjällby)........härligt.......har du hunnit läsa boken ännu?

Strax dax för Tacos i Lunnatorpet.
Sonen kommer med halv fem bussen,från skolan.
Ikväll blir det "soffhäng" och "The Voice"........kanske rentav Sjömannen dyker upp,om inte,så kommer han i morgon förmiddag.

Trevlig Helg!
Ewan

1 kommentar:

  1. Jo nog känner man igen sig i dom böckerna alltid. Nu har jag läst "stenhimlen" och funderingarna i den känner jag också igen och om jag skulle skriva en bok skulle jag skriva just så (om jag bara kunde) Läs den också. Jag tror att du kommer att småle igenkännande.

    SvaraRadera