tisdag 18 oktober 2011

*****RIKTIGT MÖRKT*****

............blåst och regn som pinslår mot fönster...brr......
Till och med tjurarna nere i hagen,verkar ogilla väderleken.
Dom har hållt till neråt sjön,hela sommaren,men idag har dom traskat uppåt och har sökt lä,inne i träddungen,bakom Ewans hus.
Var ute en sväng,plockade en kärra fallfrukt och bjöd dom på.
Dom blängde och glodde på mig,lite avvaktande,men sen tog nyfikenheten överhand och det glufsades hejvilt!

Gårdagen däremot,var en trevlig dag.
Dotter Joz och jag,hämtade barnbarnet Isis,på dagis.
Styrde kosan mot Småland och IKEA.
Ingen storhandling precis,lite småplock hittar man ju alltid.
Lite äta och lite fika.
Lagom underhållning,för 3 kravlösa,lättroade flickor.


Idag är det dax för lite nattjobb igen,men blev uppringd av jobbet i morse.
I vanliga fall,jobbar jag jour och kan sova på jobbet.
Nu hade det blivit lite problem.
Oroligt och en av vårdtagarna,hade ramlat natten som gick och slagit sig illa.
Därför är det vaken nätter som gäller,ett tag framöver.
Ingen fara för min del,jag jobbar gärna vaken nätter.
Värre med den andra nattpersonalen,som inte alls är sugna på detta.......men,men,bara att gilla läget,för det ingår faktiskt,i vårt avtal.
Finns behovet,så ska vi vara vakna.

Nähä.......nu dyker strax sonen upp,med skolbussen.
Ewan ska fixa lite mat.
Därefter kanske glida ner i bingen och sova en stund,innan jag styr kosan,mot jobbet.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar