söndag 9 oktober 2011

*****MÅNLJUS OCH FROSTNATT*****

....tja,det är så det är!
Hoppas denna Vintern,kommer att bli hyfsat bra och behagliga temperaturer inomhus.

När "Sjömannen" kom hem ifrån jobbet i Spanien,fick han ett val.
Ewan ordnar lägenhet i stan.
Eller så fixar han en Luftvärmepump.
Pumpen har han ju funderat på,i snart 6 år(lååååååång betänketid).


"Sjömannen" valde pumpen........Ewan är mycket imponerad.
Installationen sker nästa vecka!
Bra,för nästa vecka sticker "Sjömannen" till England,för att jobba i 4 veckor.


Barnbarnet Malva,som råkade ut för en skallfraktur,har glädjande nog,repat på sig.
Hon är tillbaka på hemmaplan och får snart börja på Dagis igen.
Skönt!

Många tunga stenar,som föll från mitt Hjärta!


Sista svamparna,plockade jag igår.
Frosten har bitit i dom,så nu verkar svampsäsongen strax vara över.
Mååååååånga svampar blev det!


Älgjakten,börjar visst nästa vecka.
Då gäller det att hålla sig borta ifrån skogen.
Finns ju några Älgar uppe i svampskogen.
Ibland brukar dom stå,nere på min gräsmatta och glo!


Sista utflykten till havs,med Lillbåten,är också gjord,för säsongen.
Tog en sväng ut till Arpö,förra veckan.



Nu blir det strax en sväng till Karlshamn,för att fira Dotter och Dotterdotter,som fyllt år i veckan!




1 kommentar:

  1. Bra jag vet hur det är att fyrsa och komma hem till ett iskallt hus. Jag har fått min installerad nu så vi får se hur det funkar. Ifjol samma dagar var det 10 grader kallt här men idag är det bara 0 men onekligen börjar vintern nafsa en i hasorna nu och första snön har kommit och smält bort

    SvaraRadera