fredag 16 september 2011

*****TVI OCH MYCKET HUTTER******

...........trött efter jobbnatten,ramlade jag in i Lunnatorpet.
Tvärstannade i hallen.......
.........ja,just,nu minns jag,det är ju så det är.......
Kylan inne ifrån huset slog emot mig......faen,faen,faen.......nu är det HÖST PÅ RIKTIGT!!!!!
Inomhustempen låg på 15 grader.....riktigt ruggigt,för en trött nattjobberska!
Först kaffe och lite frukost.
Sen ska det bäras ved och därefter eldas,av bara faen!!!!!

 Små otäcka minnen från förra vinterns,kamp mot snön,smyger sig på och jag får gåshud.......
Varje dag lika spännande......tar jag mig upp på vägen,eller ska jag sitta fast i Torpet,tills "Sjömannen" förhoppningsvis,dyker upp,ifrån dom Sju Haven??????

Hoppas det dröjer ett tag,innan snön kommer,men visst,inget är omöjligt och förra året kom snön den 14 november och sen höll den oss i  ett järngrepp,ett bra tag.........tvi!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar