lördag 17 september 2011

*****ÄNNU MERA HUTTER******

............just precis!
För i natt kom första frosten!
Rutskrapning på bilen,när jag kom ut efter jobbet.
Hjääääälp......mina Pelargonior,men dom tycks,ha klarat sig.
Idag åker dom in.
I våras satte jag ju ut dom,för tidigt,så frosten tog dom.
Blev till att inhandla nya och förhoppningsvis,ska dom överleva till nästa år.


Får väl ta mig upp till skogen och plocka lite Trattkantareller,innan frosten gör dom vattniga.

Käre Maken ringde mig igår.
Dom hade fått tillstånd att lämna Lissabon,där dom legat ankrade en vecka,i väntan på tillstånd och delar av en ny besättning.
Så nu tuffar dom på,längs med Portugal kusten.(jag kan följa båten,via satellit,på datorn).
Återstår att se,när dom angör Malmö hamn.

Ewan börjar tröttna,känner mig ibland som en Vaktmästare,i Lunnatorpet.........

                             Tur jag har Philip Gossen hemma.

1 kommentar:

  1. Samma för mig. Jag glömde pelargonerna ute när första frostnatten kom men dom verkar ha klarat sig Nu står dom i växthuset för där är det väl frostfritt ett tag till. Känns kallt i snålblåsten nu så nu är det verkligen höst. men hoppas att det kommer de stilla klara dagarna utan blåst för då är hösten rätt skön

    SvaraRadera