tisdag 13 september 2011

*****I KATIAS KÖLVATTEN******

........ja,nog har vi känt av den Tropiska Orkanen.
Natten som gick,blåste det ordentligt och regnet piskade mot fönster rutan..........
Dagen har också bjudit på blåsväder.........men soligt och ca 20 grader varmt.
Har varit en sväng till Västra Blekinge och hjälpt min Mamma,att uträtta lite ärenden.
Tog "Turbo Thea" med mig i bilen,för att få lite sällskap.
Vägen ner,är dryg och Thea Fyrbening,hakar gärna på.
Lite "egentid" med Matte!
Igår kom Joz och Isis på besök.
Bakade lite Pannkakor.
Isis passade på,att bada lite badkar,med alla Barbie dockorna.

 Anita,såg att du kommenterat min vita kökssoffa.
Jag håller med dig om att allt nuförtiden,bara ska vara vitt........men det är så,att Lunnatorpet,är ett mycket mörkt hus,därför ljusar det upp,med vita möbler.
Från början (1835)var huset,inget bostadshus,utan ett potatismagasin.
Såg också i din blogg,att även du har en schysst kökssoffa!
Din målning tycker jag också såg fin ut.......ingen återvändo,bara att vänja sig......

Nu ska Ewan strax ta en Äppelkakefika.
Mamma skickade med en Äppelkaka,som hon gjort.......mmmm......smarrigt,med en klick vispgrädde!
Ewan är inte så förtjust i Vaniljsås,som kanske är det klassiska tillbehöret.
Ciao!

1 kommentar:

  1. Häftigt att bo i en före detta potatiskällare.
    Jag vänjer mig väl snart med mitt nya kök. Man brukar ju göra det.
    Jag har också bakat äppelkaka idag och snart kommer ett par av mina kompisar och äter korvgryta och äppelpaj och beundrar mitt nya kök

    SvaraRadera