söndag 11 september 2011

*****SOVA MED FIENDEN****

.......ja,det har Ewan gjort i natt.
Vaknade i morse,av att "Svid Knotten" hade huserat fritt och partajat,på Ewans kropp.
Sönderbiten och en faslig klåda.
Inte blev det bättre av att jag,spatserade upp i skogen,för att jaga svamp.
Dom små gynnarna,attackerarade,som små bombplan........men som vanligt,fick jag lön för mödan,i form av massvis,av svamp.
Var tvungen att sålla.
Skogen är full av Trattkantareller,men tyvärr,kan jag inte ta hand om alla.
Makalöst svampår!
Nu sitter jag här i Torpet.
Svamparna är rensade.
Kaffet klart.
Ljusen är tända.
Lite Söndagsmys.
Utanför mitt fönster,rullar dimman in och mörkret sänker sig.
I morgon,ny vecka och Ewan är ledig,fram till Torsdag!

                                      (gäst ovanför min säng)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar