lördag 30 oktober 2010

¤¤¤¤¤ 55+¤¤¤¤¤

........That´s it.
Nu stegar Ewan mot 60!
Mannen hade glömt,att det var min Födelsedag igår.
Förvånad?
Inte det minsta!
"Jag trodde det var på Söndag" var kommentaren.
Inte förrän min Mamma ringde vid middagstid,kom han på att det faktiskt var den 29:e och inte den 31:e,som var Ewans Dag.

Idag,en härligt solig Lördag.
"Sjömannen" ligger på soffan och sussar.
Hundarna ligger i en annan soffa,sussar även dom.

Jag är bjuden till min son Elias och hans sambo Zazzan,i eftermiddag.
ska bli trevligt.
Åker ensam,för "Sjömannen",vill aldrig följa med nuförtiden.
Han är bara trött och har ingen ork.......så tråkigt,men jag har vant mig och kan hitta på saker,på egen hand.

"Sjömannen" jobbar ihjäl sig.
Har sagt det innan och säger det igen: Livet är inte bara jobb och pengar!
Han lyssnar inte.
Helt upptagen och förlorad i sitt jobb.
Jobbtelefonen ringer hela tiden,även när han är ledig.
Han pratar bara jobb och arbetskamrater,när han är hemma.........trist och har börjat bli aningen ointressant,i mina öron.
Synd,för Ewan tycker väldigt mycket om honom........

Nu är det strax dax,för en promenad med hundarna.
Skogen sprakar i all sköns mustiga färger.

Trevlig Lördag!
Ciao!

S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar