söndag 17 oktober 2010

¤¤¤¤¤¤¤DAGARNA FLYTER FÖRBI¤¤¤¤¤¤¤¤¤

..............Gö Hamnen ligger tyst och öde.
Segelbåtarna står på land,dax för vintervila.
Hög luft och solsken.
Dagarna blir kallare och på nätterna minusgrader.
Fick jag så vackert erfara,när jag slutade jobbet i morse.
Möttes av en frostnupen bil.
Is skrapan fram.
Isen satt som berg!
Hemma möttes jag av ett utkylt hus......brrr......Skogsnuvan,nu är det dax igen!!!!

I svamp skogen,kan man inte skörda längre,slut för denna säsongen.
Finns bara Trattkantareller kvar,i mängder.
Tänkte ta en dag nästa vecka och plocka några korgar.

Så har jag också fört en kamp mot den svenska sjukvården,nästan stångat mitt huvud blodigt.
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg,hade min Pappa ramlat och hamnat på sjukhus.
Det visade sig,att vänster benet var brutet,strax under höftkulan.
Operation och ny höftled.
Vimsig Pappa,som givetvis,efter ett mångårigt spritmissbruk,fick fruktansvärda abstinenser.
Han höll på att riva avdelningen,dom första dagarna.
Inget vidare,att behöva se sin gamla Pappa,på det viset.
I sjukvården är allt bråttom och ganska snabbt,ville dom skicka hem honom,till min lilla späda Mamma,som blev helt förtvivlad och rädd över hur hon skulle klara detta?
Hur som helst,efter många turer,fick jag dom att inse,att Pappa behövde stanna kvar ett tag till,eller få komma till en avlastningsplats och där kunna få lite träning.
Huset behöver anpassas,så att han kan klara sig,med olika hjälpmedel,den dagen han kommer hem.
Går ju inte att skicka hem folk och tro att resten ordnar sig själv!

Själv börjar jag se en ljusning på jobbet.
Inga flera Journätter.
I framtiden är det Vaken nätter som gäller.
Det är helt OK,för min del,har ju jobbat Vaken natt innan.
Struktur på livet,kommer jag också att få.
Schema från och med,den 18:e Oktober.
Skönt,så vet man hur man ska jobba och behöver inte gå omkring och undra,när man ska jobba.

Sitter här under täcket i min säng.
En jobbnatt kvar.
Klockan börjar bli eftermiddag.
Kanske dax,att sätta fötterna i golvet och ta tag i denna Söndag.

Sonen ska hämtas hem.
Han har varit hos sin tjej i helgen.
Hundarna ska rastas.
Ewan är kaffesugen!!!
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar