måndag 19 oktober 2009

UTRÄKNAT DATUM.

Idag den 20:e,är uträknat datum,för nya barnbarnets ankomst......men ingen bebis......mamman,har varit tvärsäker på att barnet skulle komma 14 dagar för tidigt,för första barnet gjorde det.....men,men.......när det gäller barnafödslar,så är det bebisen och inte vi,som bestämmer,när det är dax.........så Malva(på bilden ovan),nya syskonet,kanske inte "pluppar" ut förrän den 29:e,på min födelsedag.Vem vet? Det är ju faktiskt OK,att gå 14 dagar över tiden och då är vi plötsligt inne i November......oj,oj......stackars Mamman......
Ewan,har sin "ledigvecka"......men har ändå ingen riktig energi,är inte riktigt kurant,efter förkylningen,jag hade för 14 dagar sedan.
Borde ut och "hösta" i trädgården,men det är råkallt och blåsigt ute,blotta tanken,gör att jag blir frusen,långt in i ben o märg.
Just nu,sitter jag under täcket i min säng.Båda hundarna,tätt uppkrupna,mot mej,även dom under täcket,varmt och behagligt och dom verkar nöjda.
Laddar för att ta mej ner till vedbon,hämta ved och göra upp en brasa,huset är kallt och Ewan bara undrar: Vart tog min varma,sköna,gamla lägenhet vägen,den jag hade för några år sedan,den som inte var vedeldad,den som alltid var varm o skön(den med skyhöga elräkningar.....fniss o hu....)......ja,se bara,vad Kärleken kan ställa till med och vilka uppoffringar,man är beredd att göra............

1 kommentar:

  1. Vad ni måste vara "väntlösa" på lilla barnet men som sagt dom kommer när dom vill.
    Ja du kärleken kan förflytta berg men vete faan om den kan hålla ett gammalt hus varmt utan besvär speciellt om kärleken inte är hemma och kan värma. Tur du har hundarna

    SvaraRadera