tisdag 13 oktober 2009

"HÖST I KOHAGEN"

Sol,men en kall och blåsig dag.Frusna bilrutor på morgonen.Vill helst kura inomhus.
Borde ställa in trädgårdsmöbler och blomkrukor........men näe....orken är bortblåst och Latmasken,har bitit sej fast,med ett rejält tag,i Ewans ryggrad.
Dagens största ansträngning,en plåt doftande kanelbullar,till tonåringarna.
Jo,en ansträngning till(Gud förlåte mej).......Svärmor,Svärmor,Svärmor!
Hon dyker alltid upp som "Gubben i lådan",när man minst vill och minst anar.
Kvinnan har full koll,på vad jag gör och inte gör........önskar jag hade ett fullt fungerande Trollspö.....fniss......ibland orkar man bara inte!!!!
Har också förkovrat mej i en bok ifrån skolan.......sonen ska välja till gymnasiet.
Jisses,en hel vetenskap.....annat var det på min tid,då fanns det inte så mycket att välja på.Inte heller så många som sökte till gymnasiet.När jag gick ut 9:an,var det 4 tjejer som sökte vidare och jag var en av dom.,Ingen av killarna i klassen,sökte vidare.En klass på 25 elever.Det var yrkeslivet,som gällde direkt........men nu lever vi på 2000-talet och Philip klurar säkert ut,vad han vill hitta på i framtiden.
Han har redan kommit med små antydningar,om att han skulle vilja jobba med människor,som har funktionshinder.
Ett jobb som jag brinner för och som ger så mycket tillbaka.
Jag stormtrivs på Gruppboendet,som är min arbetsplats.
Så mycket glädje och värme.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du är med! Jag kollar, farmor!

    SvaraRadera
  2. Skogsnuvan: Välkommen tillbaka.Jag har kollat på din blogg varje dag och funderat på vad som hänt och hur du har det. Nu känns det bra att du är tillbaka igen. Jag har saknat dig, din hund dina huggormar och din gamla tvättmaskin och framför allt svärmor som dyker upp som gubben ur lådan hela tiden hi hi

    SvaraRadera