torsdag 15 oktober 2009

ALLTSÅ,JAG BARA UNDRAR?????

Jag blir så jävla(ursäkta)förbannad och hur svårt kan det vara?
I början av september,hittade jag en morgon,en vildkattmamma och hennes tre ungar,i min källare.Dörren hade stått öppen och Mamman,såg väl sin chans,att ge sina ungar ett mysigt boende,i min tvättstuga.
Kattmamman har cirkulerat här,i några år.Grannes hankatt "Lilleman",är pappa till henne,men drar sej inte för att sätta på henne,gång på gång......kattstackaren,blir ju syster till sina egna ungar.Grannen vägrar ta sitt ansvar och kastrera Lilleman,bryr sej för övrigt inte så mycket om sin katt,har lite annat att tänka på,nyskild och Fruntimmersjakt som gäller........
Sagt och gjort,måste bli ett stopp på alla kattungar.
Jag ringde Kommunen,blev hänvisad till Läns styrelsen,varvid två unga damer dök upp,för att fotografera,dom av mig infångade katterna.Lyckades få in dom i hundtransportburen.
Trodde i min enfald,att dom skulle hjälpa mej.Icke......ärendet skulle lämnas in till Polisen,som sen skulle hämta dom,för avlivning(vilket kan låta grymt,men vilket liv kommer dom att få som vildkatter?
Funderade på en annan lösning,kontaktade Katt Kommando Syd,fick där kontakt med en halvsur "böna",som förklarade att det inte fanns någon plats för dom någonstans.
Däremot tyckte hon att jag kunde ställa upp och låta katterna bo i min källare.......
Hör ju till saken,att jag äger två katthatande Jack Russels,vilka redan rivet ett staket,när dom konstaterat,att vi hade katter i källaren.
Det har nu gått över en månad.
Polisen har fortfarande inte hört av sej.
Jag har fått en hel "bibba" med papper,utdrag om lagar och paragrafer och en kopia,på att Länstyrelsedamerna varit här.
Jag har lyckats att själv placera ut två kissar(Dom två kattkillarna på bilden ovan) i bra hem.
Honan,har dragit till skogs,med den sista ungen,som också den var en hona.
Vilket resulterar i,att nu kan Lilleman sätta på,både sin dotter och dotterdotter och bäst av allt:Han är Pappa till båda två,samtidigt som han även är morfar till kattungen!!!!!
Komplicerad historia.........
Hm........kommer Polisen att överhuvudtaget höra av sej????
Knappast!!!!

1 kommentar:

  1. Räkna inte med det (att polisen hör av sig) alltså. Vi hade ju en naken karl som var knarkberusad och hotfull i trädgården ifjol sommar och dom gav bara rådet " Däng upp honom och skjutsa hem honon" så då inser man ju att dom inte bryr sig ett skit om katter.

    SvaraRadera