torsdag 22 oktober 2009

ANNAT VAR DET PÅ VÅRAN TID;SKOGSNUVAN.

...........jovisst,du har alldeles rätt,7 dagar,var det som gällde +att man skulle ligga till sängs,ett visst antal timmar,efter förlossningen.
Barnen hade man bara inne hos sej,när det var amningsdax och en liten stund,vid besökstiden.
På nätterna,sov mammorna för sej själv och bebisarna,i en stor barnsal.
Jag var lyckligt lottad och kände mej trygg och säker i miljön,jobbade nämnligen på Förlossning/BB,när jag fick mina första två barn.
Sladdbarnet Philip,som föddes -94,var det helt annan ordning.
Efter förlossning,hamnade jag på BB-lätt avd,barnet hade man hos sej hela tiden,men det fanns personal,för osäkra mödrar.
Jag lämnade BB,på 2:a dagen och det kändes bara skönt.

Över Blekinge lägrar sej blygråa,tunga moln,denna Torsdag.
Sjömannen dyker upp,under dagen,ifrån Göteborg.
Ewan laddar inför besöket hos "frissan" i eftermiddag.........värsta jag vet,men ett måste........
Nu ska jag sätta på kaffepannan.Elvakaffet på gång.........

2 kommentarer:

  1. Ja mycket var lättare förr. Kul att du får hem sjömannen i alla fall.
    Vilket sött barn. Jag vet inte om det är åldern men jag blir alldeles tårögd då jag ser små bäbisar Inte blev jag det förut.

    SvaraRadera
  2. Skatan! Håller med Skogsnuvan ... jag blir också tårögd och det måste vara åldern. Eller? Nog var det lättare förr. När jag fick tvillingarna fick jag stanna i 10 dagar på ett eftervårdshem som jag t o m fick lämna för att gå på restaurang med Mannen och äldsta flickan medan de tog hand om småttingarna. Bara jag var tillbaka till amningstiden så ... Nu är det hem till ett kanske "svartsjukt" litet syster på direkten. Innan man själv har lärt känna det nya lilla knytet. Kram!

    SvaraRadera