onsdag 14 oktober 2009

TACKAR O BUGAR

Förra veckan,informerade våran Chef,om att Ewan hade 40 timmar övertid,att spendera i ledighet.Bara att hugga in och knapra på dessa timmar,eftersom vi har årsarbetstid och timmarma,inte kan tas ut i cash.
Därför tar jag ut en natts ledighet,för att hjälpa min Mamma,köra henne till sjukhuset,för en undersökning,av hennes ögon.
Har själv en tid,för samma undersökning,i början av november.
Dessa undersökningar,får vi i förebyggande syfte. I våran släkt,är det många som drabbats av blindhet,både på min Mammas och Pappas sida........hemska tanke,jag blir rädd,bara jag tänker på det och min syn är redan nu,väldigt dålig.
Kommer ihåg,när jag som liten flicka,fick leda runt min Morfar,som var helt blind.....upp för trappor,ner för trappor,ut till utedasset,till frisören,till kiosken osv.........vilket öde!!!
Nä....nu dax att rasta hundarna,innan jag far från Östra till Västra Blekinge.
Härligt väder,sol från en klarblå himmel,kyligt,men hög och frisk luft......nice!

2 kommentarer:

  1. Nice ... med sån härlig höst. Och blind skall du väl inte behöva bli ... om du "motar Olle i grind". Ett värre öde kan inte heller jag tänka mig än att bli blind. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Det blev lite svårt att skriva till dig nu. Vet inte hur man får in kommentarerna. Har försökt men det verkar inte gått fram. Provar igen

    SvaraRadera