onsdag 13 juli 2011

****STOCKROSOR******

.......ett intressant fenomen.
Första året jag bodde i Lunnatorpet,spridde jag Stockros frön,i olika rabatter.
Inget hände!
Efter ett par år,började blomman ta fart,men dök upp,på helt andra ställen,än där jag påtat ned,fröna.
Jag hade endast vita stockrosor.
Men i år,har jag helt plötsligt,fått en buske med mörk rosa blommor.
Märkligt,men Ewan blev glad!


Verkar som regnet lurar borta i Väst.
Var visst utlovat sämre väder,framåt helgen.

På dagens program,står anrättning,av en Gädda,som Sonen Philip dragit upp.
Har aldrig gjort detta innan,så återstår att se,hur detta kan bli?

Avundsjuk är Ewan idag!
Avundsjuk,på Blogg vännen Anita,som just nu befinner sig på Gotland och Visby.
Njuuuuut Anita,för där är vackert och lite mystik,över den Gamla Staden.


Ewan i Visby.


Sluta dröm,Ewan!
Åter till verkligheten!



1 kommentar:

  1. Det är verkligen underbart här och stockrosor i alla de färger och vanliga rosor förstås. Det är såna här gånger man undrar varför man försöker att odla i Norrland. Här väller det bara över murarna Avundsjuk ???? Jag också

    SvaraRadera