tisdag 26 juli 2011

*****PAUS*****

..........ja,jag tar en liten paus......lite kaffe och en ostmacka........
Denna tisdag,bjuder på sol och svaga vindar.
Har därför passat på,att dra igång tvättmaskinen och plöjer mig sakta,men säkert igenom berget av tvätt.
Dom senaste dagarnas,fuktiga väder,har gjort,att ingenting,man hängt ut,har torkat.
Har lite jobbnätter framför mig.
Jobbar rätt tajt nu....fattas folk.
Personen som skulle ha sommarviket.
Klarade inte av att jobba natt.

Den här lilla Pippin,hittade jag på gräsmattan häromdagen......
Duvparet som byggde bo,i mitt äppelträd,ångrade sig och byggde bo,på ett annat ställe.
Vart vet jag inte.
Duvor är som sagt slarviga bobyggare.
Slänger bara ihop lite pinnar,med risk för att boet kollapsar.
Så har tydligen skett och den ej flygfärdige ungen,har ramlat i marken.

Dom oroliga föräldrarna har funnits runt ungen,men den kommer säkert inte att klara sig.


 Fjärilar finns det gott om,denna sommar.
Idag svärmar Påfågelögat,nere ibland Oreganon.
Vackert!

Vacker är också:

                                               Min Astilbe.

                                                       Mina vita stockrosor.

                                                         Mini Rosorna.

En av dom vackraste blommor jag vet,är Gladiolen.
Kunde inte låta bli,att unna mig själv,en bukett,när jag var i stan häromdagen.


Nähä......dax att fortsätta..........skrubba nypotatis,fixa gräslök och gräddfils sås och så lite inlagd sill.
Dagens meny i Torpet.

Ciao!
Ewan













                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar