måndag 18 juli 2011

*****ALLT GÅR SÖNDER******

.............i min närhet,detta året.
För några dagar sedan,fick jag min nya mobiltelefon (den gamla hade lagt av och gett upp).
Ewan hade tidigare uttalat sig : Inte en iphone el. en smartphone,i mitt hus.
Nu sitter jag här,ägare till en Vinröd,snygg smartphone och tror nästan,jag är lite förälskad i den.........
Jag är ingen ungdom,men jag är innerst inne,väldigt nyfiken på teknikens alla under och finesser ........



                                          Så nu utforskar jag för fullt!

  Givetvis,har den viktigaste prylen : Kaffebryggaren,också börjat ge upp!
Den läcker och är totalt livsfarlig.
Vet inte hur många kaffebryggare,som passerat Ewans kök,under årens lopp?
Borde göra som min lilla Mamma.
Brygga för hand,koka upp vatten och brygga genom tratt.
Det har hon alltid gjort och kaffet,smakar kaffe!
Man är för bekväm,helt enkelt!!!!!

Idag har vi en STOR SOL ute!
Ska strax lägga mig på balkongen,en stund och filosofera lite.

Såg att du var hemma i Jämtland igen,Anita.
Tråkigt med vädret bara.
Hoppas du hade härliga dagar på Gotland.
Jag är fortfarande "avis" på Dig!

Ciao!
Ewan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar