torsdag 7 juli 2011

*****MITT I SOMMAREN*****

...........1 1/2 vecka,kvar av min semester.
Dagarna har varit helt OK.
Sol o lagom värme,någon dag med regn och lite svalare väderlek.

........allt det där,jag planerat göra,för dom 6000:-,jag skulle få tillbaka,på skatten,fick "skrinläggas".
För precis 6000:-,kostade "Turbo-Theas" operation.
Hon har varit "skendräktig" i 5 månader och mått uruselt dåligt.
Beslutet att kastrera henne togs och nu mår hon bra.



...........suck......."Sjömannen" tackade ja,till ett 3 veckors jobb,i England,precis lagom till Min semester.
(pengar....pengar....pengar......är det verkligen värt det.......nä,inte i min livsfilosofi......)
Jag börjar jobba,dagen innan han kommer hem igen......ha,ha,ha.....nu var jag ironisk.......
Hans val,att kasta bort sommaren,på en "arbetsplattform",utanför Englandskusten,när den Svenska Sommaren,står i full fägring,här hemma.

Igår kväll,tog Mickel Räv,det lilla Rådjur Kidet,nere i hagen.
En mycket obehaglig upplevelse.
Den skrek och skrek,högt och hjärtskärande,medan Mickel,släpade iväg med den.
5 minuter tog det,innan det blev alldeles tyst.......usch,men naturens lagar,som råder,äta eller ätas.
Var svårt att somna,hörde skriket i huvudet,en lång stund efteråt.

Strax ska jag susa ner till Karlshamn.
Barnvakt till Isis,en stund,medan Mamman,är på Körskolan!
Skön Dag på Er därute!
Ciao!
Ewan



1 kommentar:

  1. Ömsom vin ömsom vatten som ordspråket säger. Roligt i alla fall att du är tillbaka med bloggen. Det är fastligt länge sedan man hörde från dig.

    SvaraRadera