tisdag 17 april 2012

*****IDAG ÄR DET JAG,RIPLEY........******

                                  .........som petar på tangenterna.
Jag är äldst av Ewans Fyrbeningar.
Borde vara respektingivande......men icke!
Dom bägge yngre förmågorna,kaxar hela tiden.

Jag älskar att ligga i en solstol och njuta av värmen.
Idag har det varit lite mixat väder,över Lunnatorpet.
Ömsom sol,ömsom hagel och lite snö.så jag har mest hållt till inomhus och kollat vad Ewan pysslat med.
Hon har mest vimsat omkring.
Muttrat om Telenor och förbannade mobiltelefoner och dyra reparationer och däck byten,på bilarna!

Är väl ingen konst med pengar?
Jag har nog sett,hur man kan ta ut pengar i väggen......ja,just precis,i väggen!!!!
SWEDBANK står det på en skylt på väggen......så hur svårt kan det vara Ewan????

Annars är hon rätt go`,Lilla Ewan.
Bäst är hon,när jag får ligga under hennes täcke,upptryckt mot hennes rygg.
Värme och lite mänsklig kontakt och jag sover så gott.
Fast inte att förglömma.
Hon lagar rätt schysst mat(för det mesta).
Fast idag var det ingen vidare meny.
Frysta köpeköttbullar......inget vidare,men bättre än torrfoder!

1 kommentar:

  1. Hej Ripley...vuff... så du säger att de inte har någon respekt de yngre kompisarna. Du får lära dem det då den hårda vägen,,,Så din matte vimsar om bilarnas däck ja det kan jag förstå för det är ingen kul avdelning och dyr kan den bli med ..sa du telefoner inte konstigt att du fått köpeköttbullar då det är dyrt att laga sådant eller köpa nytt för man behöver dem ju vet du!Du får vara snäll mot din matte då och hjälpa henne så gott det går. Lite skäl för maten får man göra.Hälsa henne så mycket från Filifjonkan när du pratar med henne.

    SvaraRadera