torsdag 5 april 2012

*****EN RIKTIGT GLAD OCH TREVLIG PÅSK******

                                Hälsar Ewan!
    Ewan som tyvärr,just nu,är urusel på att "blogga"........men hon finns och hon har fullt upp,med att njuta av Våren och Solen.

Förra veckan,inföll en lite längre ledighet,på mitt jobb schema.
Härligt!!!
En av dagarna passade jag på,att träffa min Vän Gunilla,nere i Sölvesborg.
Vi hade en härlig dag.
Gunilla bjöd på China Restaurang.
Vi flanerade lite på stan.
Avslutade dagen,med Konditori inköpta bakelser och en kopp kaffe,hemma hos Gunilla.
Önskar bara,att vi bodde lite närmre varandra.........

Ewan har jobbat inatt.
Håller på att fixa lite Påskmat.
Ska strax griljera en liten skinka.
Långfredagen är jag bjuden ner till Sonen Simon och hans Familj,nere i Hällaryd.
Resten av helgen,ska jag ta det lugnt.
Jobbdax igen på Annandagen.

På jobbet har våran nya "brukare" flyttat in.
Trevligt med lite yngre förmågor.
I natt höll han på att skrämma slaget på Ewan.
Jag hörde en fruktansvärd smäll,inifrån hans lägenhet.
När jag kommer in till honom,så har hans säng rasat ihop,ribb botten har brustit och mannen själv ligger på golvet,mellan spjälorna..........sicken röra,men han hade inte gjort illa sig och tur var väl det,kunde gått riktigt illa!
Kan inte säga något annat,än att jag har ett spännande och omväxlande jobb,händer saker,mest hela tiden :)

3 kommentarer:

  1. Glad påsk Ewan man måste prioritera med det som man känner är viktigast för ens leverne Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk på dig själv. Trevligt att träffa vänner är det alltid. Jag stöker för idag kommer mitt skånefrämmande och imorgon ska det bli middag för 20 personer så jag har lite att pyssla med. Dessutom är det pimpeltävling som gäller men vädret är urdåligt, snön ligger kvar och det blåser en isande vind. Ska man ut och flyga får man nog ta skoteroverallen.

    SvaraRadera
  3. Långt ifrån...det hade räckt med en max två mil.Hoppas du haft en skön påsk...jag har haft lite bra o lite dåligt så som det är i livet.Idag har det blivit soffan, böcker o kaffe,det var värken som tyckte det skulle vara så efter en energikrävande halv dag igår...3 älskade sockerhjärtan var här o målade ägg spelade spel o massa annat..du milde vad trött jag var när Fredrik hämtade dem. Den blå som jag köpte var en miss så jag har delat den på mitten, får se vad det blir av det.EWAN du är det bästa jag vet!!!!KRAM Gunilla

    SvaraRadera