fredag 29 januari 2010

********VISST ÄR DET VACKERT********

..................men det är väl det enda som är positivt,med denna "Helvetes Vinter".
17 minusgrader,natten som gick och det var hela 14 grader varmt,när jag kom ner i köket,för att sätta på "kaffehurran".........."Mannen" har börjat prata om att installera,en värmepump(hoppet tändes,hos Ewan)men det projektet,lär väl inte hända förrän ca 2020,lagom till min pensionering
Tankarna för mej nämnligen till badrumsprojektet,som startade för 3 veckor sedan,allt är utrivet,väntar bara på rörmokaren,som skulle kommit för 2 veckor sedan......börjar undra om han fastnat i en snödriva?
Mannen har också tröttnat,har bestämts sej för att anlita,en annan firma..........under tiden som denna process pågår,har "Mannen" installerat en tillfällig dusch,nere i tvättkällaren.......JAG VÄGRAR......där är FAEN minusgrader!!!!
Min lycka är,mitt varannanveckasjobb,där personalen har en egen lägenhet,riktigt badrum,dusch och FJÄRRVÄRME!!!!!
Ledigveckan,blir till att fjäska för Svärmodern!

1 kommentar:

  1. Skogsnuvan: Du och jag har det rätt lika vi fast jag väntar på rörmokaren i toaletten och jag får nog vänta. Kallt och snöigt och jag tycker inte ens att det är vackert bara vitt vitt vitt. Vilken förfärliga hemsk förjävlig vinter vi har. Tur att du får duscha på jobbet. Det fick jag göra också när vattnet hade frusit. Ena gången det var något positivt med det jobbet. Värmepump är jättebra. Alla som har det berömmer den. Dock kostar det pengar. Det är det som är haken.

    SvaraRadera