onsdag 27 januari 2010

***** 11:09 *****

.............kom det utlovade,snöovädret.Tur att jag inte begav mej ner till Sölvesborg.
Panik fick Ewan,när hon vid 9-tiden,upptäckte,att det inte fanns något vatten och nu vid middagstid,lyser det fortfarande,med sin frånvaro.Mitt 11- kaffe sug,blev för stort,vad gör man,nöden har liksom,ingen lag.Upptäckte,att i vattenkannan,som jag använder till mina krukväxter,där fanns en "slatt" vatten.Så blommornas vatten,fick bli Ewans kaffevatten.........räddad,några timmar framåt!
Ska ska samla mej,ge mej ut och hämta ved,även ta ett tag,med snöskyffeln,sen in i stugan och göra upp en brasa.
Fyrbeningarna huttrar och har tagit min säng,i besittning.Turbo Thea,huserar under täcket........härligt bekymmerslösa!

1 kommentar:

  1. Ja du och jag har det inte lätt med snö och ved och annat elände. Man kan ibland önska att man vore lika härligt bekymmerslösa som dina hundar och min katt. Hoppas att vattnet fungerar snart.

    SvaraRadera