tisdag 26 januari 2010

SÅ VACKER

.........och så synd,att den ska ligga bortglömd,i ett skåp.Därför hänger den nu,som ett smycke och minne ifrån svunnen tid.Dop klänningen,som min Farmor Linnea,sydde och döpte sina 4 söner i.
Jag och min bror är också döpta,i denna klänning.Mina barn har en egen dopklänning,förutom 4:an, Philip,som 1994,döptes i denna klänning.Hade hoppats på att mina tre barnbarn,skulle döpas i klänningen,men det är nya tider och ingen av dessa små telningar är döpta.Tydligen inget man gör,enligt mina barn.Synd tycker Ewan,som är en omodern mor/farmor.

1 kommentar:

  1. Så fin. Det går i vågor det där som man gör och inte gör. Se bara på bröllop. Det är ju ett väldigt ståhej med otroliga fester nu för tiden. Lika så examen och baler och allt. Det blir nog lika med dop så småningom men då kanske barnbarnen är vuxna. Kanske barnbarnsbarnen får bära din klänning.

    SvaraRadera