tisdag 13 mars 2012

*****LOVE IS IN THE AIR******

...........kärlek i varenda buske.....
Fåglarna är rusiga och kvittrar hejvilt......
Vildgässen,drar i V formationer över hustaket,på väg ut i skärgården,där dom häckar,på var och varannan meter.
Lite längre fram på vårkanten,är öarna fullkomligt överbelastade,med reden och ägg.
Svanarna är tillbaka,ner vid bryggan.
Duvorna kuttrar(hoppas dom bygger ett bättre bo i år,så ungen slipper ramla till marken)
Mina Fladdermöss,har vaknat.
På en slänt,vid baksidan av huset,växer Vintergäck och igår när solen värmde där,fanns det en liten svärm av bin där.....otroligt!

16 plusgrader stod det på displayen i min bil i eftermiddags.
Ewan har varit en sväng ner till västra Blekinge och hjälpt Föräldrarna med proviantering och bankärenden.

I går hade jag besök av Dotter och Dotterdotter.
Middag och goe´fika!
Vi passade också på att tvätta bilarna,i det sköna vädret.
Hundarna gillade läget.
Utedag hela dagen.
Gammelhunden Ripley var nöjd.
Hennes solstol,med dyna kom fram och hon njöt i solskenet!
Fler sådana dagar,vill vi gärna ha!

Drottning Ewan o Prinsessan Isis.

3 kommentarer:

  1. Hej Ewan åh du har haft en sån där härlig vårdag, Kul att du har fladdermöss lite speciellt. Ja bin har vaknat och en del flugor med samt vintergäck och krokus uppe hos mig med så mysigt hoppas vi får många såna här dagar. I fågelholken här i stora björken har blåmesen snott åt sig holken det var strid på kniven mellan talgoxen och blåmesen blåmesen vann ser det ut som,råder holkbrist fast jag låtit sätta upp 3 st till finns nu 8 st runt min tomt ungefär. Kul kika när det matas men duvor har jag inga som häckar synligt för mig.Ha det så kul med barnbarnet de är så härliga.

    SvaraRadera
  2. Å vad jag längtar. Visserligen har talgoxarna och domherren börjat kvittra lite men utanför faller snön och det har varit storm i flera dagar. Skatan har varit på besök (alltså Eva va va) och precis idagn när hon for mojnade stormen

    SvaraRadera
  3. Hej Ewan. Den här fredagen tycks bli lika fin som den du beskriver solen är uppe termometern stiger det är + 6 redan så det blir kanske kaffe idag med på farstubron hoppas kl lika fint hos dig så du och jycken kan ta en skön sväng i skogen igen

    SvaraRadera