torsdag 2 juni 2011

****SOMMAR O SOL******


Kohagen grönskar och längst ner i hagen,blommar dom lila,fridlysta Orkideérna.
Jag vågar inte gå ner och fota,p.g.a Ormarna.
Läns styrelsen,besöker hagen varje år,för att räkna in Orkideérna.
Jag kommer inte på,namnet på dom,men jag tror det är någon form av nycklar.
Läste förresten,att alla Orkideér,i vårt land,är fridlysta.



Ewan är trött och längtar vansinnigt mycket,efter semester och ledighet......åh,så gott!!!!

Här händer inte så mycket,i Torpet.
Jag målar lite(som vanligt).Förra veckan,målade jag om en korgstol och det fungerade alldeles utmärkt,med sprayfärg.



Vi går här,mina Fyrbeningar och Jag.
Njuter av Solen och Vackra Dagar.
Ibland gästspelar "Sjömannen",några dagar.

Då gäller det att sätta honom i arbete,innan han försöker smita ut till hamnen och hans "leksak" Bogserbåten.




 Läser du detta Gunilla Min vän.Dessa blad(tror dom heter Funkia)härstammar ifrån Krokås och din trädgård.


Det växer i varenda hörna.


That´s all from The Lunnatorp.
Over and Out!
Ciao!
Ewan






1 kommentar:

  1. Så fint du har fått till det. Stackars dig som har ormar så nära och mannen borta så ofta. Jag har inga ormar och ingen karl men är nöjd och glad i alla fall för jag har FRIHETEN Dessutom har jag den gulligaste lilla hund man kan tänka sig den här veckan och förstås min katt Oskar. Sommar är det inte här men eken från Karlön har börjat få små blad.

    SvaraRadera